Na czym rzeczywiście opiera się fach specjalisty ślubnego?

Do tej pory przygotowanie wesela z udziałem specjalisty, oglądaliśmy przede wszystkim w kinie zachodnim, gdzie wesele robi się z wielkim rozmachem. Aktualnie stało się to, coraz to bardziej popularnym fachem także w naszym kraju. Czym w gruncie rzeczy zajmuje się realizator przyjęć dla młodej pary? Co zalicza się do jego zadań i w jakich materiach może nam doradzić przy organizacji tak doniosłej z życiu imprezy?

Główną kwestią jest selekcja miejsca, gdzie odbędzie się wesele. Na rynku istnieje dużo lokali weselnych, czy pensjonatów, świadczących takie usługi. W najważniejszych miastach Polski – oferta ta jest szeroka, jesteśmy w stanie w takim razie bez trudności korzystać z oferty hotelu w Gliwicach, czy możliwości hotelu w Krakowie. Korzyścią hoteli w dużych miastach, wydaje się nie jedynie ich ogromny wybór – ale również obecność usług subsydiarnych – takowych jak spa w hotelu, czy hotelowa pływalnia. Również mniej liczebne miasteczka oferują atrakcyjne lokalizacje na organizację wesela. Nawet w mniej znanych mieścinach wyszukamy hotele i restauracje o odpowiednim zapleczu, jak np. hotel w Gorzowie Wielkopolskim, dom ślubny w Kielcach, czy restaurację w Legnicy.

Sala weselna bezspornie może mieć różny charakter, powierzchnię, dekorację. Wskazane jest wyselekcjonować taką, która zaspokoi nasze potrzeby – w temacie liczebności zaproszonych, ale podobnie ergonomię i wizualne kwestie zgodne z naszymi planami. Gdy miejsce nam się spodoba jest ewentualność, że z upływem czasu powrócimy, by zorganizować np. imprezę rodzinną w hotelu Kraków. Albo wykorzystać elementy z usług przetestowanego hotelu Gorzów – i wykorzystać tę wiedzę praktyczną ww pracy, wiedząc już gdzie pożądane byłoby aranżować imprezy firmowe. Jak pomieszczenie już mamy wybrane – obojętnie, czy będzie to hotel w Gliwicach, czy sala w zupełnie innym zakamarku kraju – ważkim tematem jest przygotowanie sali, zadbanie o jej dobrany dekorację, czy nagłośnienie. Dodatkowo w kwestii doboru menu, jesteśmy w stanie polegać specjaliście. Po pierwsze zna on współczesne nurty w gastronomii, wie co jest słynne i co jest praktyczne. Kolejna kwestia – ma wypracowane znajomości w restauracjach, przedsiębiorstwach oferujących catering. Osiągnięte ewentualne rabaty, z których pożądane byłoby skorzystać.

Także w przypadku doboru pozostałych spraw – takich jak kelnerki, oświetlenie, osoba prowadząca, czy chociażby muzycy – warto – nawiązanie kooperacji z przedsiębiorstwami, które świadczą takie usługi – oddać w ręce jednostki doświadczonej, znającej rzeczywistość i w chwili obecnej panujące koszty. Wedding planner potrafi nas też wesprzeć przy dobraniu sukni ślubnej, jak i smokingu. Będzie w stanie także zatroszczyć się o inne detale – choćby zaproszenia, winietki, czy wybór zieleni na stoły. Oczywiście to, w jakich sferach będzie nas wspomagać fachowiec – należy finalnie do nas, w zależności od stopnia wzięcia udziału, ilości czasu jaki mamy – jak i pieniędzy.